Welkom bij site van de Nederlandse Marieholm Vereniging. De NMV is een vereniging voor alle Marieholmjacht-eigenaren, ongeacht het type Marieholm dat zij bezitten. Veel technische informatie is beschikbaar na inloggen. Nog geen lid? Vul dan eerst het formulier Nieuwe leden in.

Levendige jaarvergadering

ALV aqua lowAfgelopen 's zaterdag werd de Algemene Ledenvergadering gehouden in het prachtig gelegen clubhuis van de Vrijbuiter aan de Loosdrechtse Plassen. De zaal zat vol met een gemengd publiek. Oud en jong, man en vrouw, dichtbij en van ver. IF, M26 en Seacat. Voorzitter Hanz Zwart leidde de vergadering op zijn kenmerkende losse, informele manier. Dat kon ook want de financiën zijn op orde en er werden twee nieuwe bestuursleden benoemd: uw MarieTeam-redacteur Michiel Veldkamp voor Communicatie en Francesca Musina als Penningmeester als opvolger van de aftredende Carel Rikken. Een hele zorg minder voor het bestuur. Daarnaast waren er een veel mensen bereid de handen uit de mouwen te steken om het ambitieuze jaarprogramma rond het 50-jarig Jubileum van de IF te realiseren. Claar van der Does wierp zich op als enthousiaste ondersteuner van Evenenmentencommissaris Hans Verdel.

De Ludo Knegtel jaarprijs, de jaarprijs voor de schipper die de meeste punten heeft behaald in de klassementswedstrijden, ging naar Michel Zandbergen met team Yansà, Hella Knegtel die vroeger met haar man voer en nu stuurvrouw is van het team Yansã staat er nu dus twee keer op.

De ambitie werd gelijk gesteld: 50 jaar IF dus ook 50 boten op het zomerevenement in Uitdam! Met aanbrengtochten, lezingen en specifieke activiteiten zal het zomerevenement ook voor toerzeilers en mensen die zonder boot komen aantrekkelijk zijn. De oproep aan ieder was om A) te komen (30 juni - 2 juli), B) eigenaren van andere Marieholms in de thuishavens enthousiast te maken en C) naar elke passserende Marieholm te roepen: Tot ziens in Uitdam! Zegt het Voort!

Na de pauze vertelde de bekende zeilboekenschrijfster Anje Valk over de schoonheid van de Engelse Oostkust en hoe er te komen (en weer veilig terug). Glorious Mud en menig pub sierde haar beelden. Corrigeer niet voor stroom tijdens de oversteek en 's nachts is het zelfs makkelijker oversteken omdat de koers van grote schepen beter zichtbaar is. Na de nieuwjaarsborrel werd genoten van een goed verzorgd Indonesich bord vol.

AnjeValk low