Op deze pagina vind je fotoalbums van eerder georganiseerde evenementen van de Nederlandse Marieholm Vereniging.

Friesland Zeilen

Kaag.jpg

1e Polyclassics Cup groot succes

polyclassics1Afgelopen weekeinde zijn in Stavoren de eerste Polyclassic wedstrijden gevaren. Er hadden zich 4 Marieholms ingeschreven, waarvan er uiteindelijk 2 meededen met de wedstrijden. Tijdens de palaver op vrijdagavond een heldere uitleg over de wedstrijdregels. Op een prachtige zaterdag bij een flinke windkracht 4  in totaal 3 wedstrijden van 1,5 uur gevaren.

Een mooi beeld van 17 klassieke polyester schepen waaronder Ecume de Mer's, Vega's, Marieholms, Vindo's. Afsluiting met een gezamenlijke maaltijd zorgde voor verbroedering tussen de bemanningen van de verschillende typen schepen. Udo Duursma met zijn Vega ging er met de 1e prijs van door. Paul van den Hoek met zijn M26 Alk eindigde als 5e, Ton Roelofsen met zijn M26 Hamelen op de 12e plaats.

Het hele evenement was perfect georganiseerd door de polyclassicvereniging, onder enthousiaste leiding van Hylke en Evert Steensma. Volgend jaar hopen we op nog meer deelnemers en meer Marieholms!