Op deze pagina vind je fotoalbums van eerder georganiseerde evenementen van de Nederlandse Marieholm Vereniging.

14 juni 2008: Overtocht naar Engeland wordt groot rondje Holland + Wadden

Zaterdag was een motordag vanuit Enkhuizen naar IJmuiden. En zondag was het zover. De overtocht naar Engeland gaat beginnen. We zijn de haven van IJmuiden nog niet uit of we zitten in de zeemist. We zijn elkaar meteen kwijt en kunnen de kant niet onderscheiden. Ook de wind is pal west. Het lijkt wel 2007. We besluiten terug te gaan naar de haven. 's middags klaart het op maar het is te laat om nog naar Engeland af te reizen i.v.m. tij. Ook de weersvoorspellingen zien er somber uit; stormdepressie bij Ierland  die richting Nederland gaat. We gaan buitenom naar Den Helder want nog een nacht in IJmuiden vinden we geen optie. Ali en Chris gaan naar Enkhuizen. De wind draait deze trip naar het noorden en het is net bezeild. Volgende dag besluiten we (WORK en ALacrity) het Wad op te gaan richting Terschelling. Een nacht in Terschelling doorgebracht. Volgende dag naar Kornwerder zand. Een mooi bezeild stuk zeilen. We besluiten door te varen naar Hindelopen. Prachtig zeilweer. Dag 3  besluiten we de zeiltocht in te korten en gaan weer terug naar Enkhuizen. Helaas een korte trip maar we blijven proberen om naar Engeland te zeilen. (maar dan niet in juni!!).