Op deze pagina vind je fotoalbums van eerder georganiseerde evenementen van de Nederlandse Marieholm Vereniging.

13 augustus 2008: Een M26 winnaar tijdens het NMV-Evenement in Edam

Het evenement van de NMV in Edam werd gekenmerkt door veel wind en de gebruikelijke regenbuien op de vrijdag.
Er waren totaal 12 boten ingeschreven. Op de vrijdag was er een stevige wind (ongeveer 5 bft) en werden er twee korte baan wedstrijdjes gehouden. Het startschip was de FFulmaris (M33) van Igle Berghuis.
Er waren er 8 boten aan de start. De 2e race nam de iets toe en waren er nog 5 boten over.
Zondag was het prachtig weer en werd er een lange baanwedstrijd gehouden van ongeveer 15 nmile. Er namen 12 boten deel aan deze wedstrijd. Het ging om de gezeilde tijd en in een tijdslot van een kwartier kon individueel gestart worden. De individuele starttijd en finishtijd werd genoteerd door het startschip. Zondag werd geen wedstrijd meer gevaren wegens te veel wind.
De winnaar van het evenement was verrassend genoeg voor de eerste keer een M26 (de "Asjemenou!!" van Hans Verdel met bemanning Arend en Len Verdel). Een tweede plek was voor de IF-E (Skidbladnir van Marc Fluttert en Marleen Gaillard) en de derde plaats was voor de IF-E (Mooie Marie van Frank van Krimpen en Peter Smits).